Om alle inhoud te kunnen zien hebt u de actuele versie van Adobe Flash Player nodig.

Hoofd pagina pagina 1 pagina 2 pagina 3  pagina 4 pagina 5 pagina 6 pagina 7  pagina 8  pagina 9 pagina 10 pagina 11 pagina 12 pagina 14 pagina 15 pagina 16 pagina17 pagina 18 pagina 19 pagina 20 pagina 21 pagina 22 pagina23 pagina 24 pagina 25 pagina 26 pagina 27 pagina 28 pagina 29 pagina 30 pagina 31 pagina 32 pagina 33 pagina 34 pagina 35 pagina 36 pagina 37 pagina 38 pagina 39 pagina 40 pagina 41 pagina 42 pagina 43 pagina 44 pagina 45 pagina 46 pagina 47  pagina 48 pagina 49 pagina 50 pagina 51

pagina 40

's Nachts regent en stormt het hard. 's Morgens is er eerst een waterig zonnetje , maar dat verdwijnt alweer snel. We zijn in San Jose geweest. Het is een leuk, druk stadje, maar je mag er niet meer staan. We lopen wel bij de VVV wat souvenirs en doen navraag over eventuele camperplekken in de buurt. Ze kunnen ons niet helpen. We komen weer in La Isleta, maar daar staat nu niemand. Ook op andere plaatsen, Carboneras en Mojacar, is het stil. Zo komen we op bekend terrein: in San Juan de los Terreros. Het was vandaag lastig rijden voor Kees, de vele bochten en vooral de harde wind. En het blijft regenen en waaien.We nemen donderdag de tolweg naar La Mata. We kijken nog in Aquilas en doen boodschappen bij de Lidl (ongeveer 10 km voor La Mata ). Na de lunch lopen we via de boulevard naar het stadje. Er is een kleine mercado, een ijs/gebakwinkel en diverse kleine winkels. Het is best een leuk dorpje, maar het is nu koud.

La Mata

We hebben in de reisgids gelezen, dat de oude stad Elche wordt omringd door 300.000 palmbomen. Dat is heel bijzonder voor Europa. De bomen staan ook in de stad. Dat willen we natuurlijk zien. We gaan erheen. In de stad is het moeilijk rijden. Veel smalle en eenrichtingstraatjes. We hebben de palmbomen gezien en gaan snel weg naar La Marina. Deze keer staan we op het andere terrein. Op het asfalt en toch ook betrekkelijk dicht bij het strand. We hebben weer de hele dag regen en miezer. Maar in de camper is het gezellig, met de kachel aan !

De palmbomen in en bij Elche De camperrij in La Marina

Kitesurfers Ayla op het strand

Zatredag gaan we eerst naar Alicante om gas te tanken. Maar de aansluiting past niet en de man bij de pomp heeft er ook geen sikkepit verstand van. We gaan maar verder. De bedoeling is nog een keer onze buurtje te bezoeken , maar het pakt anders uit. Onderweg komen we langs de weg terecht in gele, vette klei. Met behulp van allerlei dingen proberen we eruit te komen, maar tevergeefs. Gelukkig stopt er een politieauto. Die helpt door een sleepwagen te bestellen. Na zo'n 20 minuten komt de "depannage".

De politie regelt het verkeer en we worden uit de prut gesleept. Kosten 80 euro. We gaan toch nog naar Henk en Riet. Die hebben erg veel medelijden met ons. We drinken een kopje koffie en gaan verder.We gaan naar de ACSI-camping in Oliva. De campercabine zit onder de blubber. Kees is steeds in- en uitgestapt om de matjes te verleggen en te proberen weg te komen. De ergste smurrie wordt opgeruimd. Het echte werk moet tot thuis wachten. Als het een beetje toonbaar is, gaan we naar het strand. Even uitwaaien !

Camping Rio Mar in Oliva

We blijven hier nog een dag. Het weer is eindelijk weer wat beter. Lekker zonnetje en onbewolkt. We poetsen nog een beetje verder aan de camper, nu de buitenkant. En er moet ook weer eens een wasje worden gedaan.Tussen de middag eten we in het restaurant van de camping. Het is erg lekker.Na de middag wandelen we via het strand en over het dorp terug naar de camping. Ook in dit dorp staan veel huizen te koop en/ of leeg. De tuinen zijn verwaarloosd.

We zijn heerlijk uitgerust en kunnen weer verder reizen. Ik ben intussen aan 1 oor heel doof. Druppelen helpt niet, we moeten een dokter hebben om het oor uit te spuiten. We doen verschillende pogingen, maar het wil niet lukken. We willen in Valencia op een camping, maar die is vol i.v.m. de feesten in de stad. Het betreft de Fallasweek ter ere van San Jose. Kolossale satirische fallas ( poppen ) , kunstwerkjs op zich, vuurwerk, bloemen, muziek , dans, optochten en stierenvechten zijn onderdelen van het feest. We zullen later in Barcelona ook iets dergelijks zien.We gaan verder naar een andere ACSI-camping in Benicassim: camping Bonterra. Het blijkt dat we hier eersder zijn geweest. We vinden een prima plekje ook voor de tv. Het is hier elke dag "happy hour ", heel gezellig. Er zijn veel Engelse, en Nederlandse overwinteraars. Er zijn 2 supermarkten vlakbij. Morgen mailen en naar een dokter. De mensen van de receptie kunnen bij het laatste helpen.

De andere dag na het ontbijt eerst maar iets regelen m.b.t. de oren. Bij de receptie raadt men aan ons te wachten tot 's middags half vier om naar het medisch centrum te gaan . Lokale bewoners hebben afspraken en misschien kunnen ze ons dan niet helpen. We vragen of de dame in het Spaans wil opschrijven wat er aan de hand is en dan gaan we direct naar de dokter. Het is aan de andere kant van de stad, zo'n 20 minuten lopen. Het duurt even, maar dan zijn we aan de beurt. Er zit inderdaad een prop in het linker oor. Nadat het is uitgespoten, hoor ik weer prima. We gaan terug naar de camper."s Middags willen we weer naar "het happy hour". Het blijkt dat er Bingo wordt gespeeld. De hele zaal zit stampvol. We vinden in een hoekje nog 2 stoelen aan en tafel met 3 Spaanse heren. We spelen een paar rondjes bingo mee, maar winnen niets.

Camping Bonterra Park

Het is wel heel gezellig. 's Avonds eten we in het restaurant. Heerlijk !We hebben het goed gehad in Benicassim, maar nu gaan we weer verder. We willen best eens Barcelona verkennen. Er blijkt een ACSI-camping ( pas 2 dagen open) te zijn buiten de stad, bij het vliegveld : de 3 Estrellas.De bushalte is 300 meter vanaf de camping en die brengt je voor 1, 45 euro pp. naar het centrum van de stad.Een ideaal plekje voor onze bedoelingen dus. Het strand is vlakbij.

Onderweg naar Barcelona

Donderdag na het ontbijt lopen we naar de bushalte. we moeten bus 54 of 59 L hebben. De bus komt vrij snel. In ongeveer 50 minuten ben je op het Plaza Cataluna, in het centrum van Barcelona. Daar zien we bussen van de Barcelona City Tour. Die brengt je door de stad langs de beroemde plaatsen. Je kunt overal uitstappen om een en ander te bekijken en iedere 15 minuten komt er een volgende bus en je stapt weer in. We rijden vandaag de "groene lijn ". Die brengt ons eerst bij de cathedraal. Die is een van de belangrijkste gebouwen van het Middeleeuws Barcelona. Hij staat in het hart van de oude stad. Als we alles bekeken hebben stappen we weer op de bus. We zijn niet overal uitgestapt. Sommige dingen hebben we vanuit de bus bekeken. Zoals b.v. de haven. Er liggen prachtige jachten. De haven is heringericht voor de Olmpysche Spelen van 1992. We komen ook langs het Olmpysch dorp, vooral flatgebouwen, waar de atleten verbleven. Heel bijzonder is ook de Agbar toren met zijn steeds veranderende kleuren. Het is het hoofdkwartier van het waterbedrijf. Dan komen we bij de Sagrada Familia. Uiteraard stappen daar wel uit. We zijn erg onder de indruk van dit prachtige gebouw. De details aan de voorzijde van het lijden en de kruisiging van Christus en aan de achterkant de geboorte van het Kind. De bijzondere pilaren en het kleurgebruik in het interieur zijn ook prachtig. Architect Gaudi maakte zijn levenswerk van dit gebouw. Hij heeft het helaas niet kunnen afbouwen. Hij overleed door een noodlottig ongeval in 1926 op 74 jarige leeftijd. We rijden verder met de bus en stappen weer uit bij Park Guell. Om er te komen , moet je een hellende straat oplopen. Het park werd aangelegd in het begin van de 20e eeuw voor graaf Guell. De architekt was Gaudi. Het ontwerp laat Gaudi's respect voor de natuur zien: het is aangepast aan de natuurlijke omgeving, gecombineerd met bijzondere architectonische ideeen.Terug op het centrale plein zoeken we de bushalte weer op en rijden terug naar de camping. Ayla heeft zolas gebruikelijk lekker liggen slapen. We zijn wel een beetje moe, maar het was een prachtige, waardevolle dag. dag

In de bus Plaza Cataluna Interieur van de kathedraal

Een jacht in de haven De toren van het waterbedrijf Sagrada Familia

De kruisiging De drie Koningen bezoeken het Kind In de kerk

Prachtig !! Park Guell Een foto van boven af

De stad gezien vanaf Park Guell Een detail Gezicht vanuit de bus.