Om alle inhoud te kunnen zien hebt u de actuele versie van Adobe Flash Player nodig.

Hoofd pagina pagina 1 pagina 2 pagina 3  pagina 4 pagina 5 pagina 6 pagina 7  pagina 8  pagina 9 pagina 10 pagina 11 pagina 12 pagina 14 pagina 15 pagina 16 pagina17 pagina 18 pagina 19 pagina 20 pagina 21 pagina 22 pagina23 pagina 24 pagina 25 pagina 26 pagina 27 pagina 28 pagina 29 pagina 30 pagina 31 pagina 32 pagina 33 pagina 34 pagina 35 pagina 36 pagina 37 pagina 38 pagina 39 pagina 40 pagina 41 pagina 42 pagina 43 pagina 44 pagina 45 pagina 46 pagina 47  pagina 48 pagina 49 pagina 50 pagina 51

pagina 24

Een reis naar Griekenland en Rome in 2010 door Kees en Trui de Winter en teckel Ayla

Dinsdag 30-3

We vertrekken op tijd, doen nog even een paar laatste boodschappen en dan richting Goch, in Duitsland. De camperplek is ons welbekend en gelukkig is er nog genoeg plaats. Na de lunch lopen we nog even naar de stad.

Woensdag 31-3

Weer heerlijk geslapen in de camper ! Na de koffie gaan we weer op weg. Het gaat lekker vlot over de grote weg.We besluiten 2 eventuele stopplaatsen over te slaan en rijden door tot Worms. Daar is een camperplek aan de oever van de Rijn. Onderweg hebben we een flinke bui gehad, maar nu is het droog en we gaan een kijkje nemen in het centrum van Worms.

Donderdag 1-4

Als we de andere dag vertrekken, is het bewolkt en fris. Op de grote weg begint het zelfs te sneeuwen en dat gaat over in natte sneeuw. Aangekomen op de camperplek in Fussen hebben we daar sneeuw. Het is niet alleen natte sneeuw, het blijft ook liggen.

Vrijdag 2-4

's Nachts heeft het gevroren. Er ligt sneeuw op de daken, de weilanden en de bergen, maar het is zonnig weer. Het is Goede Vrijdag en alle winkels in Fussen zijn gesloten. Gelukkig weten we een bakkerij, die wel open is en zo komen we aan lekkere verse broodjes. Toen we door het stadje wandelden, zag je veel bordjes met de waarschuwing : "dachlawinen ". Dat is niet overbodig, want af en toe vallen brokken ijs omlaag.We blijven vandaag hier, puzzelen en lezen wat. 's Avonds gaan we uit eten in het restaurant van de camperplek.

Sneeuw in Fussen

Zaterdag 3-4

Zaterdag gaan we weer verder. Het is nog wel fris, maar ook zonnig. De rit naar Garmisch-Partenkirchen is schitterend. Op de camperplek bij de Wankbahne is nog plaats genoeg. Het is zelfs zulk lekker weer geworden, dat we de stoelen buiten zetten. Na de lunch gaat Kees met de kabelbaan naar boven. De bedoeling is, dat hij lopend naar beneden komt. Dat lukt, maar het valt niet mee, het pad is niet zo gemakkelijk te belopen.

Zondag 4-4

We nemen de grote weg door Oostenrijk. Bij de grens kopen we een vignet voor de Brennerpas.Het is een mooie weg.We willen bij Trento overnachten op een camperplek. Die is vlakbij de rotonde van de snelweg, maar is niet naar ons zin. We gaan naar een ACSI-camping in Terlago Het dorp heeft zeer smalle straatjes en ligt behoorlijk hoog in de bergen.We zijn de enige gasten.

Garmisch- Partenkirchen

Maandag 5-4

De andere dag gaat het even fout, als Tom-Tom de nieuwere wegen rond Trento niet herkent. Nadat we ruim 40 kilometer moeten hebben omrijden, komen we eindelijk terecht op de tolweg. Bij Verona moeten we de weg af om in Ferrara te komen. Dat lukt aanvankelijk , maar het navigatiesysteem is ook hier de kluts kwijt en brengt ons terug naar de tolweg ! Met behulp van de kaart lukt het natuurlijk toch om de camperplek in Ferrara te vinden. Het zijn er eigenlijk 2, vlak bij elkaar: 1 op een groot parkeerterrein en 1 bij een loosplaats. In de stad zijn veel oude,historische gebouwen, er zijn kraampjes die van alles verkopen en er is een rommelmarkt.Later om een uur of half vijf wordt het heel druk op de parkeerplaats. Hele kolonnes mensen trekken naar de stad. Dat maakt ons nieuwsgierig: we gaan ook maar weer terug. Er is niets bijzonders aan de hand. De mensen maken gewoon een namiddaguitstapje !Ferrara is een interessante stad.

Ferrara: de markt en de kathedraal

Dinsdag 6-4

De volgende dag nemen we weer z.s.m. de tolweg. Onderweg ontbijten we bij een groot benzinestation/parkeerterrein. Hier zou je prima kunnen overnachten. In Ancona rijden we eerst verkeerd, maar vinden na navraag dan snel de weg naar de ferry-terminal. De kantoren van alle maatschappijen zitten in 1 gebouw. We boeken bij Minoan-lines en rijden naar het vertrekpunt: baan 13. We zijn te vroeg. Parkeren de camper en lopen naar de stad om wat boodschappen te doen. Je moet je ticket en i.d.-kaart meenemen om langs de douane te gaan. Als we terug zijn, eten we een boterhammetje. Naast ons staan Franstalige Belgen, die zijn al 24 keer naar Griekenland geweest.Vanaf 17.00uur kunnen we inschepen, het is pas 14.00 uur dus we moeten nog even wachten.Het inschepen verloopt vlot. Het is niet druk aan boord. We hebben alle ruimte op het autodek, waar je komt te staan als je "camping aan dek " hebt geboekt. We staan bij een opening in de wand en kunnen dus de zee zien.

De ferry naar Griekenland Ancona De camper aan boord De kust van Albanie

Woensdag 7-4

We slapen goed op de boot en zijn vroeg op. We drinken koffie en ontbijten in de camper. Dan gaan we nog even naar boven. Je krijgt een pas als je aan boord gaat, waarmee je toegang hebt tot het autodek.Om 11.30 uur, Nederlandse tijd, leggen we aan in Igoumenitsa. In Griekenland is het 1 uur later.Onze eerste overnachtingsplek is maar een klein stukje rijden. We willen even wennen aan Griekenland.We rijden naar Plataria. Een klein vissersdorpje. Je mag er staan aan de "boulevard ", onder de platanen.Het is een leuk dorpje. Er is een kleine supermarkt en er is een bakker. Daar kopen we heerlijk vers brood.We willen ook vlees kopen. Er is een slagerij, maar daar is niemand. In het cafe ernaast zit iemand te slapen aan de bar. Zou dat de slager zijn ?De camper zit onder de zoutvlekken van de overtocht: die moet gewassen worden !

De camperplek Het dorp Plataria Zonsondergang

Donderdag 8-4

Donderdagochtend halen we weer verse broodjes en gaan op weg via de E 55. We gaan eerst naar Ammoudia, daar kun je aan de monding van de rivier staan. Het is een goed plekje en ook weer een aardig dorpje. Maar het is nog vroeg in het seizoen. Veel restaurants zijn nog gesloten. We doen boodschappen in de plaatselijke super en rijden verder naar Preveza. We parkeren aan de kade en gaan naar het stadje. Hier is het wel erg druk ! Er zijn veel winkels, terrasjes en restaurants. Het is ons niet duidelijk of je hier ook wel zou mogen overnachten, dus we vervolgen de reis. In Vanitsa zien we ook een plek, maar ook hier is niemand. We rijden verder naar Paleros.Het wordt al later en we moeten toch iets vinden. De camping is nog gesloten We komen mensen tegen uit Nieuw-Zeeland, die ook een plaatsje zoeken voor de nacht.Zo komen we terecht op een strand. Het is hier prachtig. Ayla heeft een vriend : Sidney. Ze kunnen het goed samen vinden. De Nieuw-Zeelanders slapen buiten.

Ammoudia Een vissersbootje Het strand bij Paleros

Vrijdag 9-4

Het doel van deze dag is Mesolongi . Onderweg zien we veel plaatsen, waar je zou kunnen staan. Meestal bij haventjes in de kleinere dorpen. Maar zoals gezegd: het is nog vroeg in het seizoen, er zijn nog niet zoveel andere camperaars onderweg. We staan toch liever op een plek, waar er meerdere staan.We rijden door naar een camping vlakbij Delphi: Camping Apollon. Vanaf hier gaat er 's zomers een treintje naar het orakel. Maar nu nog niet. Het is ook nog erg stil op de camping. Wel maken we kennis met weer iemand uit Nieuw-Zeeland: Sara. Ze reist op haar uppie met een rugzak door Europa. We kletsen heel wat af en Sara blijft bij ons eten. Erg gezellig.

Restant uit de Tweede Wereldoorlog Sara

Zaterdag 10-4

Vandaag bezoeken we : Het orakel van Delphi en de Tempel van Apollo . We wensen Sara nog een goede reis en gaan met de camper naar boven. Je komt eerst door het dorpje Delphi. Heel erg toeristisch. Dan rijdt je door en komt bij royale parkeerterreinen. Je kunt je camper of auto gemakkelijk kwijt, maar je moet wel op tijd zijn.Aan de kassa nemen we een kaartje voor de ruines. Het is een hele klim, om alles te zien. Jammer dat ze bij de kassa geen plattegrond verkopen, waarop staat wat alle steenhopen geweest moeten zijn. Maar af en toe staat er een steen met tekst.