Om alle inhoud te kunnen zien hebt u de actuele versie van Adobe Flash Player nodig.

Hoofd pagina pagina 1 pagina 2 pagina 3  pagina 4 pagina 5 pagina 6 pagina 7  pagina 8  pagina 9 pagina 10 pagina 11 pagina 12 pagina 14 pagina 15 pagina 16 pagina17 pagina 18 pagina 19 pagina 20 pagina 21 pagina 22 pagina23 pagina 24 pagina 25 pagina 26 pagina 27 pagina 28 pagina 29 pagina 30 pagina 31 pagina 32 pagina 33 pagina 34 pagina 35 pagina 36 pagina 37 pagina 38 pagina 39 pagina 40 pagina 41 pagina 42 pagina 43 pagina 44 pagina 45 pagina 46 pagina 47  pagina 48 pagina 49 pagina 50 pagina 51

pagina 21

De volgende dag vertrekken we na de koffie. We doen onderweg de boodschappen en ontbijten op de markt in Kulmbach. Hier verterkt een speciale bus: "de "Plassenburgexpres" naar het veel hoger gelegen slot. Het gaat steil omhoog, boven nog een beetje verder klimmen en dan ben je bij de musea. We nemen een combinatieticket voor het Landschaftmuseum en het Zinnfigurenmuseum. Allebei leuk en interressant.

De fontein voor de Opera Het oude slot

Dan rijden we verder naar Kronach. Daar is ook een burcht en wederom hoog boven de stad. Vanaf de camperplek is het centrum goed te belopen. Om bij de vesting te komen moet je zeker een minuut of 20 klimmen. Dat doen we . Komen we boven en wat denk je ? Montag: ruhetag !!! Dus onverrichter zaken terug. Het weer is ook niet alles: het regent.

Gelukkig wordt het de andere dag al snel beter met het weer en komt er zelfs een mager zonnetje kijken. De camperplek in Bamberg is een P en R plaats. Vroeger een parkeerterrein voor bussen, maar nu bestemd voor campers. De bus naar het centrum rijdt iedere 10 minuten. In de stad gaan we eerst op zoek naar de VVV. Aan de hand van de kaart bezoeken we de bezienswaardigheden: Slot Geyersworth ( alleen de toren ) de Dom, het oude hofhoudingshuis en de residentie van de aartsbisschop.

De binnenplaats van De slag bij Waterloode vesting. van tinfiguren

Terug hoofd pagina

We blijven in Bamberg nog een dag, want we hebben nog niet alles gezien. De volgende dag klimmen we weer omhoog naar de dom. We bezoeken de Neue Residenz, een museum. Het is heel mooi, vooral de koningszaal met zijn "nep"driedimensionaal plafond ! Dan klimmen we verder naar de St Michaelskerk. Ook een mooie kerk.We nemen een weg tussen begroeiing door terug naar de Innenstadt. Via "Klein Venetie"komen we op de Maximiliaanplatz. We eten een patatje en gaan voldaan terug naar de camper.

Na Bamberg verblijven we op een ACSI_camping in Lauterbach/Geslau. We eten in het restaurant. Vandaag eens geen kastelen en kerken.Vrijdag gaan we verder en komen in Rothenburg ob der Tauber. De camperplek , P2 is heel ruim opgezet. Er zijn ok toiletten en de stadsmuur is aan de overkant. Na het ontbijt lopen we een rondje door de stad. Er is heel veel te zien. We nemen er 2 dagen de tijd voor. Ayla staat weer volop in de belangstelling. Een toerist maakt zelfs een foto van zijn vrouw met Ayla !. Na de lunch maakt Kees een rondje over de stadsmuur. Ik ga naar het "Weihnachtsmuseum", dat is echt heel leuk om te zien.

Klein Venetie De dom De Innenstadt Het plafond in de koningszaal

De Maximiliaanplatz

Als we 's avonds zitten te eten, komt er nog een camper het parkeerterreinop. Die heeft een vliegtuig in een koffer achter de camper ! 's Nachts is er nogal wat herrie aan de overkant van auto's met boem-boemboxen. Na het ontbijt doen we boodschappen bij de Lidl, die is vlakbij. Dan gaan we terug naar de stad. We bezoeken het Handwerkersmuseum, de grote kerk en drinken koffie met apfelstrudle op de markt. Kees beklimt de toren van het stadhuis. We kijken nog wat winkeltjes, het is hier erg leuk om te vertoeven. De andere dag is er een rommelmarkt aan de andere kant van de stad.

Een van de poorten De stadsmuur

Zomaar een straatje De grote kerk Kees op de toren De stadsmuur

Zondag 20 september gaan we verder. De bedoeling is Heilbron. Al ver voor de stad wordt duidelijk dat we de stad niet in mogen. Dat is te zien aan de borden met de stickers, rood, groen en geel, die langs de weg staan. Dus de plannen moeten gewijzigd ! Zo komen we in Bad Wimpfen. De camperplek is bij het oude station. We gaan ( klimmen !) de Altstadt in. Er zijn veel straatjes met vakwerkhuizen, 2 torens en 2 kerken. Het is er redelijk druk met toeristen.'s Maandags komen we via Lauterecken en Morbach aan in Triitenheim aan de Moezel. De camperplek is heel goed bezet. Gelukkig is er nog 1 plaatsje over voor ons. We zijn allebei behoorlijk moe. Het weer is broeierig en we hebben vandaag een grote afstand overbrugt. We eten in een restaurant aan de Moezel. We blijven lekker nog een dag uitrusten op deze camperplek. Kees gaat erop uit om walnoten uit de bomen te gooien met een houten blok. Later gaat hij en fietstochtje maken. Ik blijf lekker bij de camper: wat lezen, puzzelen en met Ayla wandelen !Kees heeft hier weinig geluk met de noten.De andere dag zijn we in Enkirch. Daar heeft hij meer succes. Ook kan hij hier weer veel fietsen. En ik ? Ach ik luier weer lekker .Zaterdag gaan we weg uit Enkirch. We doen boodschappen bij het "EInkaufscentrum " en rijden naar Sankt Aldegund. Daar blijven we 1 nacht. We hebben nu genoeg walnoten !In Reisdorf, Luxemburg, staan we op camping "la Riviera " en eten we bij de Chinees aan de overkant. Op weg naar huis gaan we ook nog een nachtje naar Antwerpen. We nemen de tram naar het centrum, wandelen de Keyzerlei en Meir op en af en eten een zak Vlaamse frieten.Dinsdag 29 september zijn we weer thuis in Heenvliet.We hebben weer veel gezien !