Om alle inhoud te kunnen zien hebt u de actuele versie van Adobe Flash Player nodig.

Hoofd pagina pagina 1 pagina 2 pagina 3  pagina 4 pagina 5 pagina 6 pagina 7  pagina 8  pagina 9 pagina 10 pagina 11 pagina 12 pagina 14 pagina 15 pagina 16 pagina17 pagina 18 pagina 19 pagina 20 pagina 21 pagina 22 pagina23 pagina 24 pagina 25 pagina 26 pagina 27 pagina 28 pagina 29 pagina 30 pagina 31 pagina 32 pagina 33 pagina 34 pagina 35 pagina 36 pagina 37 pagina 38 pagina 39 pagina 40 pagina 41 pagina 42 pagina 43 pagina 44 pagina 45 pagina 46 pagina 47  pagina 48 pagina 49 pagina 50 pagina 51

pagina 2

In Nordlingen is de parkeerplaats weer snel gevonden. Het is bij een stopplaats voor tourbussen. Er is ook een MacDonalds vlakbij en het centrum begint aan de overkant van de weg. Prima dus !!!Er is ook stroom: 2 euro. We gaan even in de stad kijken. we blijven hier twee nachten.

Maandag 6 oktober

Gereden 0 kilometer: Nordlingen-Nordlingen.Lekker geslapen. Na het ontbijt gaan we naar de stad. Vandaag lopen we de stad rond over de oude stadsmuur. Je komt steeds door torens. Het laatste stuk moesten we beneden afleggen vanwege restauratiewerkzaamheden.

Een plein in de stad De stadsmuur Een toren met poort

Nog een stadspoort Een waterrad

Na de wandeling op weg naar de Lidl. Volgens de VVV zou het 1,5 kilometer zijn dus gemakkelijk aan te lopen. Maar het waren zeker 4 kilometer en dat ook weer terug. Dat viel behoorlijk tegen. Maar we hadden waarvoor we gingen: Led-lampjes.Terug in de camper geluncht. Kees heeft later de toren van een grote kerk nog beklommen.en mooie foto's gemaakt.

Uitzicht vanaf de toren Daar staan de campers.

Dinsdag 7 oktober

Gereden 147 kilometer: Nordlingen-RottingenWe hebben eerst regen, later wordt het droog en komt de zon. Als we op weg zijn, gaat het verkeerd op een rotonde. Zo komen we weer langs de camperplek.In Dinkelsbuhl stoppen we even. Het is een mooie stad met vakwerkhuizen. In de kerk krijgen de kleuters van een nabij gelegen creche uitleg van de leidsters.

We hebben de camperplek hier niet gezien.

Het slot Schillingfurst hebben we gevonden. Het is heel oud en een beetje vervallen.De bedoeling is te stoppen in Rothenburg ob der Tauber, maar de camperplek is niets: bij een autobedrijf en ver van de stad. We rijden er wel door. Jammer dat we geen gunstige overnachtingsplek vinden. het is een mooie stad.We rijden door en komen via Greglingen aan in Rottingen. De camperplek is heel goed aangegeven. Het is een groot parkeer/feestterrein aan het water. Er zijn douches en toiletten. We gaan het stadje in. Het stelt niets voor. Erg stil. Hier geen bussen met Japanners zoals in Nordlingen.

Woensdag 8 oktober

Gereden 14 kilometer: Rottingen-WeikersheimHet is heerlijk, zonnig weer. De Tom-Tom wijst ons de weg naar Weikersheim, maar volgt niet de Romantische Strasse. We keren terug en volgen de kaart. Aangekomen in Weikersheim blijkt het een mooi stadje te zijn met een slot dat te bezichtigen is. En.... een camperplek( niet officieel) net buiten de stadsmuur.We bezoeken het kasteel. Dat kan alleen met een rondleiding. Die begint om 11.00 uur. Tot die tijd wandelen we in de tuin.

De toegangspoort Een van de slottorens De tuin

Een hemelbed De kroonluchter in de ridderzaal Een heel bijzondere klok

Het slot is een bezoek waard. Prachtige interieurs en een goed varhaal van de gids.Verder is het maar een klein stadje. We besluiten verder te gaan.In Bad Mergentheim zou een camperplek zijn op 200 meter van de Altstad. Die is er dus niet. Er is wel een plaats bij het zwembad, maar dat is ver van de stad. We rijden terug. Onderweg ook geen geschikte plaatsen. Zo komen we weer terug in Weikersheim. Hier overnachten we. We hebben extra een afstand afgelegd van 42 kilometer.Nog even dit: de mensen op de foto hebben we ook gezien in Nordlingen.Ze reizen met een bus en om te zorgen, dat ze elkaar niet kwijtraken, hebben ze allemaal een wit-blauw mutsje op !!

Donderdag 9 oktober

Gereden 147 kilometer: Weikersheim- Bad Neustadt a/d SaaleHet is bewolkt en nat weer. Na de koffie vervolgen we onze weg over de Romantische Strasse. In Tauberbisschofsheim is een camperplek dicht bij de stad, naast het tennispark. De camperplek in Wurzburg die het dichtst bij de stad ligt is opgeheven . Dus hier verlaten wij de Romantische Strasse.De Tom-Tom ingesteld op Neustadt. Het einddoel van vandaag is goed aangegeven. Het is een groot terrein. Meest gras. De kosten bedragen 8 euro.De stad is vlakbij. Je loopt er in 10 minuten naartoe. Linksaf van de stellplatz, onder de weg door en over een fiets- en voetgangersbrug. Je kunt ook door het park, maar dat is verder. In de stad is niet zoveel bijzonders te zien.Wel dit bijzondere bord

We eten een portie pommes en gaan terug naar de camper.

Vrijdag 10 oktober

Gereden 255 kilometer: Bad Neustadt-BraunlageWe zijn vroeg op. Kees nog veel vroeger dan ik. Hij is met Ayla naar de bakker gegaan om verse broodjes te halen. De hele weg terug heeft Ayla los gelopen. Af en toe stopte ze even, keek om en ging dan weer verder. Zonder aarzelen de juiste weg ! Knap hoor !

Koffie gedronken en op weg naar Erfurt. De camperplaats gevonden, maar die was vol, er zijn maar 4 plaatsen.We gaan verder en komen terecht in Braunlage. Een mooie plek bovenaan een heuvel. Er is ook sanitair. Alleen is het wat ingewikkeld om te kunnen douchen: je moet een sleutel ophalen bij de receptie en daar ook weer terugbrengen. Die zijn er maar 2 uurtjes per dag.We kunnen inschrijven om 17.30 uur. Dat is een tijdrovend werkje. De mensen komen om de beurt in een klein kantoortje. Daar zit een mevrouw met een groot kasboek. Die noteert de gegevens. Wij blijven maar 1 nacht dus dat gaat vrij snel. Voor de mensen die langer blijven moet veel meer worden genoteerd.Tegenover de plek staat een circus: circus Bailey Er zijn alleen 's middags voorstellingen.We maken een wandeling via het bos naar het stadje en terug de helling op naar de camper.'s Avonds gaan we uit eten in het restaurant aan de overkant. Lekker !

Zaterdag 11 oktober

Gereden 113 kilometer: Braunlage-HolzmindenHet is nog steeds lekker weer. Na de koffie ben ik met Ayla de heuvel af gelopen en heeft Kees ons beneden opgepikt.Het eerste deel van onze reis is het erg mistig. We kopen broodjes in het stadje. Er is hier ook een ijsstadion, daar is vanavond een ijshockeywedstrijd.Na het ontbijt onderweg vervolgen we onze weg door de Harz, waarvan we weinig zien ! Pas om 10.30 uur klaart het op.Zo komen we in Holzminden. Er is een camping met plaatsen voor wohnmobilen, maar daar staat het erg vol. We gaan op het buitenterrein staan. Dat is ook heel groot. Je kunt wel op de camping douchen voor 50 eurocent. Op het terrein is ook elektriciteit. Aan de overkant is een grote supermarkt en ook de stad is niet ver weg. We kopen in de stad 2 nieuwe camperboeken van Duitsland.N.B. Er is hier ook een circus: circus Krone.

Zondag 12 oktober

Gereden 251 kilometer: Holzminden-NordhornDe Tom-Tom wijst ons vandaag weer de weg. In Paderborn is een rommelmarkt bij Schloss Neuhaus. We gaan erheen. Behalve rommel is er ook een gewone markt. Kees koopt 3 overhemden en ( weer ) een bundel sokken, ik koop een rugzak.Aangekomen in Nordhorn gaan we naar de camperplek aan de Vechtersee. We zijn hier al vaker geweest, het is altijd druk, maar gelukkig vinden we een plaatsje.We maken een wandeling naar de stad. Daar is het erg stil, dus terug naar de camper en lekker lezen en puzzelen.

Maandag 13 oktober

Gereden 329 kilometer: Nordhorn-VolendamWeer lekker vroeg vertrokken, het was nog donker. Onderweg broodjes gekocht en andere boodschappen en lekker ontbeten.We kijken bij verschillende camperplekken. In Sneek bij de jachthaven ? Het centrum lijkt ver weg, maar dat valt mee. De Afsluitdijk over en gekeken in Den Oever. Het is een goede plek, maar erg winderig. We gaan verder. Naar Volendam. Daar is een nieuwe camperplek bij Marina park, een vakantieoord van de Roompot. Het is een mooi terrein, met slagboom maar die werkt nog niet goed. Uiteindelijk kunnen we binnen via de intercom met de receptie. De kosten zijn best hoog: van 17.00 uur tot 10.00 uur is het 13 euro en elk volgend uur 1 euro, daarbij toeristenbelasting van 1,55 euro p.d.p.p.We hebben een rondje gelopen door het dorp. Het is mooi weer en flink druk.